Co tak naprawdę wolno podczas zawieszenia działalności gospodarczej?
Przedsiębiorca czasami zmuszony jest zawiesić działalność gospodarczą.
Co wolno ale czego nie wolno w trakcie zawieszenia?
Przede wszystkim:
nie można wystawiać faktur i paragonów (wyjątek to faktury korygujące), a także
zawierać umów zleceń i o dzieło o profilu identycznym do zawieszonej działalności.
Przedsiębiorca może (a nawet powinien) dokonywać niezbędnych czynności służących zabezpieczeniu źródła przychodu. Co się pod tym pojęciem kryje:
Np. opłacanie umów ciągłych (czynsz, leasing, telefon) zawartych przed dniem zawieszenia, sprzedaż środka trwałego, przyjmowanie należności i opłacanie zobowiązań z czasów przed zawieszeniem.
A co z VAT?
W trakcie zawieszenia nie ma obowiązku składania JPK V7M/7K (dawny VAT-7 i JPK) Jednakże jeśli firma w okresie zawieszenia chce na bieżąco rozliczać otrzymywane faktury zakupu, dokonała sprzedaży środka trwałego, dostała lub wystawiła fakturę korygującą jest zobowiązana do wykazania tego faktu i wysłania do Urzędu Skarbowego JPK V7M/7K.
Wielu podatników nie wie, że po okresie 6 miesięcy zawieszenia zostają z automatu wykreśleni z VAT po czym po odwieszeniu działalności zostają również z automatu przywróceni do VAT.
Informujemy Państwa, iż na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie. Prosimy zapoznać się z poniższymi informacjami, a następnie zaznaczyć przyciskiem na dole, że wyrażają Państwo zgodę na wskazane treści. Informujemy, że jeśli nie wyrażają Państwo zgody na przetwarzanie swoich danych zgodnie z opisem, prosimy o opuszczenie strony.
Niezbędne - umożliwiają korzystanie ze strony internetowej, zapewniając podstawowe funkcje, takie jak nawigacja po stronie i bezpieczny dostęp do poszczególnych jej obszarów. Strona internetowa nie może działać poprawnie bez tych plików cookie.
Preferencje - umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób jej działania lub wyglądu. Odnoszą się np. do języka preferowanego przez użytkownika lub regionu, w którym użytkownik się znajduje.
Statystyki - poprzez gromadzenie i raportowanie anonimowych informacji pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej.